[Ecoxarxa del Bages] (sense assumpte)

pere proudh pere.proudh a gmail.com
dis gen 21 13:37:40 CET 2012

Hola gent,
Ja comencem a ser una bona colla, ja hi ha un pilot d'ofertes al c.e.s.
Però crec que estareu d'acord amb mi que el moviment d'intercanvis és
baixíssim, sobretot si volem posar en pràctica el que diem a l'ideari sobre
cobrir les nostres necessitats localment, a través de l'intercanvi directe
o de l'ús d'una moneda social pròpia. Tothom diu que fa poc que hem
començat, que això és lent... però jo no m'ho crec. Crec més aviat que hi
ha una causa clara que fa que això no rutlli, i es la poca moneda que
existeix.
Està provat que la demanda creix en relació  a l'increment de la quantitat
de diner i de la facilitat de fer circular la moneda.  Crec que amb una
mica de pràctica,  la facilitat de circulació no te res a envejar (per mi
millora) a altres sistemes. Si fos així, per millorar la demanda, ens
tocaria augmentar la quantitat de moneda.
Un bon dia vam pensar  quina quantitat de moneda per participant podíem
necessitar. De fet ens ho vam inventar (com altres coses) però es va
decidir de moment, poder crear 24h canviant euros i 24h permetent
endeutament. En aquests moments tenim menys de 2h per participant (sumant
endeutament). És clar que a tothom l'hi fa més gràcia començar venent, i
així ja té moneda i no n'ha de comprar. Però si no tenim “cromos” com ens
els podem canviar?
Si realment hi ha productes o serveis que ens interessen de la xarxa, crec
que hauríem d'anar canviant la moneda. Quan n'hi hagi suficient, segur que
els intercanvis flueixen més fàcilment.
Un altre tema seria que no trobéssim ofertes interessants. Llavors la cosa
ja és més fotuda, però per això també podem fer servir l'apartat de
demandes (mort de fàstic), o potser és que no consumim res i que vivim dels
aires del cel o senzillament no ens ho creiem gaire tot plegat.
No sé com ho veieu vosaltres, però jo crec que tenim un mecanisme
d'intercanvi prou clar, transparent i segur com perquè ens el creguem de
veritat. I si no, sempre es pot participar per canviar-lo.

Ens hi posem  o no?

Pere