[Vallesoc] Qüestió per a la comunitat de l'Ecoxarxa del Vallès Occidental

al al a blogmail.cc
dic nov 9 21:39:22 CET 2011

Hola, com va tot?

La salut de l'Ecoxarxa en General, va prou bé, podeu veure les
estadístiques (públiques) aquí, es bo mirar-les de tant en tant per
tenir una idea de la salut de l'Ecoxarxa:

http://www.ces.org.za/exchmain.asp

Lo que us volia parlar era una altra cosa que crec que mereix un tracte
conjunt per a que sgui just per a tothom: des de fa uns dies estic
creuant mails amb la gent de la fira del cap de setmana que ve a
Cerdanyola perquè demanen una situació nova que no és la corrent als
membres de l'Ecoxarxa del Vallès Occidental. Us en faig un resum:

1.- Han obert un usuari amb una sola oferta (només destinada a firaires
i no a públic en general) i cap demanda, el podeu veure aquí:
http://www.ces.org.za/memshow.asp?uid=VALL0052

2.- Volen fer servir una altra moneda de paper que no és l'ecoseny.
Volen fer servir una que li volen dir ecofira només vàlida el dia de la
fira i, per lo que he entès, sumar (o restar) lo que els hi quedi el dia
de la fira en ecosenys del CES

3.- Volen vendre ecos per euros

4.- M'han suggerit que potser els hi he d'apujar el límit actual negatiu
de 100 ecos

Com sabeu l'administració del CES està repartida, jo en aquestes
condicions jo no hagués aprovat l'usuari, fins que passés per assemblea
(o aquesta llista) però ho ha fet algun altre admin.

Crec que totes tenim la responsabilitat de vetllar pel bon funcionament
del CES ja que és la nostra eina per a sortir de l'economia capitalista.
Jo els he dit que expliquin les seves necessitats a una assemblea o, al
menys, en aquesta llista, però ja que no ho han fet, i han aprovat
l'usuari directament, ho faig jo.

Ara la meva opinió: Em sembla molt bé que es facin fires on s'acceptin
monedes alternatives, però s'ha de fer en justícia. Es a dir, som
bastant laxes acceptant usuàries que potser només posen dues ofertes en
comptes de les tres que es demanen (recordem que posar ofertes és la
garantia de que hi haurà moviment a l'ecoxarxa), però posar només una i
destinada a un grup tancat no segueix les decissions de l'ecoxarxa.

A una de les primeres assemblees es va decidir per unanimitat fer servir
la moneda Ecoseny en les seves versions de paper i gestionada pel CES,
el motiu principal és que aquesta moneda permet fer-se servir en fires i
en intercanvis personals durant tot l'any. La moneda en paper es permet
intercanviar per moneda al CES i viceversa. Fer servir una altra moneda
no li veig sentit, a part que no ha passat per decissió assembleària. A
part que pot complicar molt les coses quan la gent que tenim Ecosenys en
paper volguem anar a l'ecofira de Cerdanyola i exposar-nos a que els
firaires no ens els acceptin o que els hagin de canviar de nou per ecofires.

La moneda ecofira no podrà ser bescanviada per ecosenys del CES ja que
no ha passat per assemblea.

Fins ara l'única organització que tenia permès vendre ecos per euros era
la pròpia Ecoxarxa del Vallès Occidental a la fira que es va fer a
Valldoreix, euros que després reverteixen en compres comunes en euros
per l'Ecoxarxa. D'això dic igual: no hem decidit que altra organització
pugui fer-ho, però si ho decidim, crec que hauria de ser oberta per
tothom en igualtat d'oportunitats.

Sobre el límit negatiu dic lo mateix, si totes tenim un límit de -100,
no veig perquè s'hauria d'apujar per a una organització concreta. Si
apujem el límit és perquè ho decidim entre totes per a totes igual.

Aquesta és la meva opinió. Si us semba bé, bloquejo l'usuari fins que
haguem discutit i decidit sobre aquest tema.

La qüestió es podria resoldre fàcilment si l'organització FMA fiquès
sumades 3 ofertes/demandes, fes servir l'Ecoseny de paper i es
comprometessin a no tenir el seu saldo per menys de 100ecosenys, no és
demanar res que no es demani a tothom.

Sobre la qüestió de vendre ecos per euros, en la meva opinió és que
primer els haurien de tenir, els ecos (o no vendre més de 100 i es
comprometessin a vendre bens o serveis per recuperar els ecos) o
comprarlos ells mateixos en euros a l'Ecoxarxa del Vallès, a més de fer
extensible la venta d'ecos per euros dins dels membres de l'Ecoxarxa del
Vallès.

Salut.