[GRTX] Acta Assemblea GRTX 15-12-18
Ona Alay
ona.alay a gmail.com
dll des 17 22:11:52 CET 2018
Hola Ecoxarxenques i ecoxarxencs!
Tot seguit podeu llegir l'acta de la darrera assemblea GRTX
(es pot llegir millor en el PDF adjunt)
*Acta de l’Assemblea de l’EcoXarxa de la Garrotxa*
*Dissabte 15 de desembre de 2018, Mas les Mates (Olot)*
*0- **ORDRE DEL DIA*
S’aprova l’orde del dia:
1- Calendari
2- Whatsapp
3- Neteja
4- Rebost
5- Manteniment
6- Altres
*1- **CALENDARI DE LES ASSEMBLEES*
A partir del debat de quina ha de ser la periodicitat de les assemblees
sorgeixen una sèrie d’observacions sobre el funcionament i l’estat actual
de l’EcoXarxa, en relació sobretot a la manca de participació i de
compromís.
Es deixa la qüestió per debatre en profunditat en una altra ocasió/format,
però s’acorda que cal adaptar-se a la realitat i per tant:
- Es redueix la periodicitat a 2 assemblees ordinàries per any +
assemblees extraordinàries quan es consideri que es necessari
- Caldrà que les comissions es preparin bé les assemblees per
poder treure’n més profit, i és important que s’intentin dur a terme les
qüestions acordades en aquests assemblees. L’Ordre del dia serà proposat i
comunicat en avança (s’indicarà quins són punts informatius, punts de
discussió i punts de decisió). Es temporalitzaran els punts de l’ordre del
dia.
- Calendari 2019:
o Assemblea ordinària dissabte 8 de juny (+ jornada de treball a
l’EcoXarxa)
o Assemblea ordinària dissabte 14 de desembre (+ jornada de treball a
l’EcoXarxa)
o 1a assemblea extraordinària: Es proposa fer-ne una a finals de gener on
es tractaran temes importants que han quedat pendents:
§ Balanç 2018
§ Pressupost 2019 (inclou pressupost-retribucions neteja i valorar altres
retribucions)
§ Comissions i tasques (repensar i reorganitzar si cal)
§ Dinamització rebost-abastiments
§ Tarda radikal (possibilitat de fer monogràfic sobre l’ecoxarxa)
*[responsable tasca coordinació i dinamització pròxima assemblea
extraordinària: Nines]*
*2- **WHATSAPP*
- S’acorda que el mitjà de comunicació oficial segueix sent el
mail (per tant totes les informacions “oficials” han de fer-se mitjançant
aquest canal, de la mateixa manera les infos que no han sortit en aquest
canal no es poden considerar “oficials”).
- El Whatsapp es reserva només per a informació sobre l’Ecoxarxa,
rebost i intercanvis (ofertes, necessitats) i informació o esdeveniments
sobre economia social i solidària.
- Les respostes a les ofertes o demanes es faran directament per
missatge privat.
- Es proposa fer un missatge tipus que especifiqui les
instruccions d’ús del whatsapp acordades *[responsable tasca: Ona] *
Quan algú faci un ús incorrecte del whatsapp qualsevol altra persona podrà
replicar emprant aquest missatge tipus, per tal d’evitar diàlegs
innecessaris al respecte.
- Es valora la necessitat de tenir de nou una comissió de
comunicació que funcioni. Si fos així, aquesta es podria fer càrrec de les
qüestions del whatsapp (a més del blog, el calendari...). Es deixa el tema
per tractar més a fons a la pròxima assemblea.
*3- **NETEJA*
- Actualment hi ha una comissió de neteja formada per 3 persones
(que tenen 2 claus) i que es tornen la tasca de neteja. Aquest servei està
remunerat (1h30min = 15tk).
Es valora que el servei en general funciona bé, però s’exposen alguns
conflictes sobre quines tasques li pertoquen o no.
- S’acorda que són tasques de la comissió:
Neteja de les zones comunes:
§ rebost (no organització de productes o de l’espai, això és tasca de la
comi rebost, que procurarà que la zona estigui endreçada per facilitar la
neteja)
§ sala nens
§ terrassa
§ cuina (inclou llençar escombraries)
§ wc,
§ sala anegx
§ escala
- Es proposa que la comissió s’obri a la incorporació de noves
persones i que hi hagi més rotació. A partir d’ara s’oferirà aquesta tasca
a les persones quan es faci l’acollida. Es faran equips rotatius cada
període semestral (entre assemblees ordinàries). S’elaborarà una llista per
ordre de demanda. Les persones que hi vulguin participar es podran apuntar
a un cartell penjat al rebost. *[responsable tasca: Pilar]*
- S’enviarà a Anegx un mail amb l’explicació de les tasques que fa
la comissió de neteja de l’EcoXarxa al local *[responsable tasca: Pilar]*
*4- **REBOST*
- Hi ha un nou horari de rebost: 10h-13h cada dimarts.
Actualment se n’ocupen 5 persones que fan torns rotatius. Només fan tasca
de “guàrdia” del rebost i acollida (no de gestió de comandes i abastiment).
- Segueix l’horari de 17h-21h els divendres (es proposa que sigui
de 17h a 20h a l’hivern i de 18h a 21h a l’estiu, però no s’acaba de
concretar).
Actualment falten persones per ocupar-se del rebost en aquest horari, per
tal de poder fer-ho també rotatiu.
S’hi apunten: Sabina, Carmen (només mig torn) , Ona (a partir d’abril),
Pipo (fins al gener i potser més).
Segueix faltant gent: s’acorda enviar un mail per informar de la situació i
demanar participació *[responsable tasca: Carmen]*
- S’aclareix que la comissió de rebost i la d’abastiment són
diferents, però que és necessari que estiguin ben coordinades i informades.
- Progressivament s’anirà fent una redistribució del rebost (que
afectarà les sales adjacents), que es deixa a mans de la comissió de
Rebost.
*5- **MANTENIMENT*
- S’acorda que els dies d’assemblea extraordinària es farà jornada
de treball però només de l’Ecoxarxa (i no tant de manteniment sinó més de
neteja/organització)
- S’acorda oferir a l’Anegx disposició per a fer jornada de
treball conjunta cada 2 mesos.
Se’ls farà proposta de dia per la primera jornada i a partir de llavors
cada jornada es decidirà la data de la següent. Abans de la jornada
s’enviarà mail a membres de l’ExoXarxa i de l’Anegx detallant les tasques
que es faran i el material que es pot necessitar. *[responsable tasca:
Sergi]*
- Una de les pròximes tasques a fer és la neteja de la xemeneia.
Anegx s’ha ofert a pagar una persona professional. S’acorda que l’aportació
de l’Ecoxarxa seran dues persones ajudants i que se les remunerarà a
10tk/hora. Es dóna prioritat a les persones noves que encara no disposen de
troks ni manera de generar-los.
*6- **ALTRES:*
*Taulell comissions:*
Es proposa que es faci un taulell (pòster) amb les diferents comissions i
les persones que les conformen (amb el telf de contacte i disponibilitat de
temps –ex: dilluns i dimecres tarda-)
*Funcionament de l’EcoXarxa en situació de baixa participació:*
Es valora que les comissions/tasques mínimes per al funcionament de
l’EcoXarxa són: Administració IntegralCes (inclou coordinació amb altres
EcoXarxes), Comunicació, organització assemblees, Manteniment (si volem
local). En els pròxims debats sobre com estem i cap on volem anar caldrà
definir quines funcions més volem assumir (o no).
*Dinamització Abastiment: *
Es proposa fer un grup encarregat de preparar una diagnosi (estat de la
qüestió), una petita guia o protocol de funcionament de la comissió
d’abastiment i fer una proposta d’estratègia pel 2019. Aquest treball serà
per explicar a la pròxima assemblea extraordinària (en principi a finals de
gener).
De moment en formen part: Sabina, Acant, Ona
Es considera que és una qüestió estratègica prou important, i per tant es
farà un mail convidant a més persones a participar del grup *[responsable
tasca: Sabina]*
*Tarda radikal:*
Les pròximes podrien ser informatives de l’ecoxarxa i la moneda social i
que incloguin debats de fons sobre l’EcoXarxa de la Garrotxa, el seu
funcionament, les propostes de futur, etc.
-------------- part següent --------------
Un document HTML ha estat eliminat...
URL: <http://llistes.ecoxarxes.cat/pipermail/garrotxa/attachments/20181217/241730fb/attachment-0001.html>
-------------- part següent --------------
A non-text attachment was scrubbed...
Name: Acta Assembea GRTX 151218.pdf
Type: application/pdf
Size: 398943 bytes
Desc: no disponible
URL: <http://llistes.ecoxarxes.cat/pipermail/garrotxa/attachments/20181217/241730fb/attachment-0001.pdf>
Més informació sobre la llista de correu Garrotxa