[Ecoxarxa del Bages] Propera assemblea 26 Octubre

Esteve Badia badia.orive a gmail.com
dll oct 29 19:13:28 CET 2012

Hola!

Envio una mica de resum del que vam parlar l'última assemblea del divendres
26 d'octubre.

*Acta assemblea 26/10/2012*

*1. Trobada de moviments del Bages.*

La Clara i en Noè ens expliquen com avança la organització de la trobada de
col·lectius del Bages. La trobada està programada pel *26 de Gener* (ja et
pots reservar el dia!) a l'Ateneu (nou) la Sèquia de Manresa. Falta tenir
el cartell concret, però l'event consistirà en una xerrada, dinar popular,
un espai de presentació de col·lectius i un espai de debat sobre eines
comunes i enxarxament entre col·lectius del Bages.

Ens demanen qui té *calefactors* que ens pugui prestar per la jornada que
es preveu freda.

*2. Idea per a la dinamització de la xarxa.*

La Maria treu una proposta amb l'objectiu de dinamitzar la xarxa reduïnt la
barrera d'entrada amb la que topen molts nous membres de l'ecoxarxa. La
idea és la següent:

Quan entra algú nou a l'ecoxarxa, disposaria d'un període limitat en que
els seus serveis o productes resultarien gratuits a la resta de membres. El
nou membre, però, sí que cobra les vendes amb moneda de nova creació.

Observacions de caire social:

 + D'aquesta manera la persona que acaba d'entrar a l'ecoxarxa rebrà de
seguida les primeres demandes, es donarà a conèixer i disposarà ràpidament
de les primeres hores per a poder consumir.

 + Ajudaria a que la resta de membres estiguin atentes a les noves ofertes
que puguin estar en promoció i de rebot al global de les noves ofertes.
Així pot ajudar, de rebot a dinamitzar la resta de la xarxa.

Observacions econòmiques:

+ Aquesta nova creació de moneda no suposa necessàriament l'augment de la
massa monetària (per membre) de l'ecoxarxa si es limita degudament. Per
exemple, podem dir que la promoció duri fins que s'han creat 24h, i cada
hora així creada resta capacitat de canviar euros per hores o per
endeutar-se, substituint així algun dels actuals sistemes de creació de
moneda.

Altres:

- Cal fer propostes concretes i analitzar les possibles conseqüències.
- Cal pensar amb com això afecta als actuals membres de l'ecoxarxa i en
especial a aquells que no han participat (o gairebé).
- Cal pensar com s'escull qui pot utilitzar aquesta promoció, i qui té
preferència en cas de que hi hagi massa demanda.
- Cal pensar com s'informa als membres de l'ecoxarxa de quines ofertes
estarien en promoció en cada moment.

Es crea una petita comissió inicialment formada per en Pere i la Maria per
anar treballant aquesta proposta. La propera assemblea no l'altra (la
propera és temàtica ateneu) en tornem a parlar.

*3 Proposta microcrèdits*

L'Esteve (sr) ens proposa la possibilitat d'utilitzar els euros que tenim
per a fer microcrèdits als membres de la xarxa. Tenim un recurs ociós que
pot servir d'ajuda puntual als membres de la xarxa. Una possibilitat seria
fer microcrèdits a persones de l'ecoxarxa que puguin avalar el crèdit amb
hores, assegurant així que la xarxa recupera el valor del crèdit i
solucionant la necessitat temporal d'euros del membre de la xarxa.

Això podria ajudar també a fer guanyar confiança sobre la moneda social.

Cal fer una proposta concreta de com dur la idea a terme per veure'n
clarament els pro's i els contres. Com la idea anterior, en tornem a parlar
la propera assemblea no temàtica si pot ser amb propostes concretes ja
sobre la taula.

*3. Difusió: butlletí*
L'Esteve (jr) ha avançat en la producció del butlletí d'ofertes i demandes.
Proposa "ja que hi sóm" de afegir-hi una introducció a l'ecoxarxa i també
alguna entrevista o petita declaració d'alguns dels seus membres més actius
per donar-li també un caire més humà. La Clara s'apunta a fer aquesta part.

Aquest butlletí, a més dels llocs públics que estiguin a l'ecoxarxa, es
podria deixar en ateneus i bars de manera que els visitants puguin així
conèixer l'ecoxarxa i el seu potencial.

*4 Ateneu*
Hi ha consens sobre traslladar el local de l'ecoxarxa al nou Ateneu la
Sèquia de Manresa. Proposem fer la següent reunió temàtica sobre aquest
tema el divendres 9 al vespre justament a l'Ateneu amb la participació
d'algun membre de l'ateneu que ens pugui orientar de com fer aquest procés
i quines implicacions té.

Així doncs, la propera assemblea serà el dia 9 de Novembre i temàtica del
tema ateneu i en lloc de fer-la al local de Santpedor la farem al (nou)
ateneu de Manresa. Potser, per manca d'acondicionament, només podrem fer-hi
una ullada i després fer l'assemblea en un altre lloc, potser a l'ateneu
vell.

*5 Sopar*
Sopar de traje boníssim com sempre: súper-pizza lleidetana, assortit de
truites, amanida d'espinacs, orxata, mató i codonyac...

...i si m'he inventat alguna cosa rectifica'm siusplau!

Abraçada,
Esteve

El 23 d’octubre de 2012 19:18, Esteve Badia <badia.orive a gmail.com> ha
escrit: